אנחנו משתפים ללא הרף את האירועים החשובים בחיינו, את המחשבות והרצונות והרגעים הכי אינטימיים. מאחורי הקלעים, אוספות עלינו חברות הטכנולוגיה כל שבב מידע אפשרי וגם עושות בו שימוש.
מה באמת קורה כשאנחנו משתפים פוסט, תמונה או סרטון "רק" עם החברים שלנו?
בשנים האחרונות אנחנו מאבדים במהירות את השליטה על פרטיותנו עד שכבר לא כל כך בטוח שהמושג הזה, פרטיות, חשוב לנו כבעבר.
בהרצאה של עידו סלומון נראה איך התלות שלנו באינטרנט, מסבה לנו לעיתים יותר נזק מתועלת. איך המידע שאנחנו משתפים בפייסבוק או מחפשים בגוגל יכול לפגוע בנו ועד כמה. איך דווקא ההאקרים – הם בעצם לטובתנו וגם כמה כלים, כדי לצמצם את החדירה לפרטיותנו, בלי להתנתק מהאינטרנט, להיפטר מהטלפון החכם ולחזור למערה.
הקמעונאות גוססת. הקמעונאות כפי שהכרנו אותה גוססת. ומהר. האינטרנט אוכל את החנויות. המובייל טורף אותן. נכון, כשמסתכלים מסביב עדיין רואים חנויות בכל מקום. המוכרים צריכים מקום לאכסן את הסחורה. הלקוחות צריכים מקום לקנות אותה – למשש אותה. אבל לא לאורך זמן. כך למשל, 36% (יותר משליש!) מכלל הרכישות שבוצעו במהלך בלאק פריידיי האחרון היו דרך אמזון. ברשת. וכך אמזון עקפה כל קמעונאית אחרת בהיקף משמעותי.
כדי לקנות היום – מבגדים ועד מוצרי חשמל – לא באמת צריך ללכת לחנות. ובקרוב, כשתעשיית המציאות המדומה והמציאות הרבודה יהפכו לנחלת הכלל, היציאה מהבית לחנות תהפוך אפילו לפחות הכרחית.
ועדיין, דווקא ענקיות אינטרנט כמו גוגל, אמזון ואיביי – מדברות על פתיחת חנויות פיזיות. למה? כי עדיין לא נמצא תחליף לקשר האנושי עם הלקוח. בעידן שבו הצרכן יכול לקנות בכל מקום: מהמחשב, מהטלפון החכם, דרך מודעות בפייסבוק או באנרים באתרי אינטרנט – התפקיד של החנויות הפיזיות משתנה ומקבל משנה חשיבות. כל מה שידענו על חנויות משתנה. איך, איפה, מתי ואפילו הסיבות ללמה אנחנו קונים – משתנות.
זו הרצאה שרלוונטית לכל מי שרוצה לזהות את המגמות ודווקא להבין את הפוטנציאל שבלפעול הפוך. החנות היא לא עוד חלל תצוגה שבו מראים ללקוח את כל מגוון המוצרים – אלא מקום להתנסות, לחוות, להתחבר למותג. במקביל, החנות היא גם המקום שבו אפשר ללמוד על הלקוח, בדומה לאופן הפעולה שלו באתר אינטרנט: מה הוא אוהב ומה פחות, מה מושך את העין שלו ומה פחות, מה הוא קונה ומה גורם לו לקנות – ואת כל זה אפשר ללמוד, באמצעות הטכנולוגיה שזמינה כבר היום.
כתב הטכנולוגיה של חדשות ערוץ 2 ומסקר באופן יומיומי את כל מה שטכנולוגי – מאפליקציות ועד סייבר עבור "המדורה המרכזית", "תוכנית חיסכון" וכתבות מגזין ל"אולפן שישי" ו"חדשות סוף השבוע" ובאופן קבוע תמיד רוצה לשמוע על הדבר הגדול הבא…
לקבלת הצעת מחיר